2-1

Em 2008 i Fotboll grupp B, andra omgången Kroatien - Tyskland. Tyskland som kom trea på VM 2006 i Tyskland. Där de besegrade Portugal med 3-1. Nu stod Kroatien på tur på Em istället. Kroatien som inte lyckades alls på Vm. Många trodde säkert att Tyskland skulle vinna matchen lätt! Men så blev det inte :D. Det började med att Srna i den 24 min gjorde 1-0. Vilket mål! Sedan slutade första halvlek och det stod fortfarande 1-0. Tyskland som hade många vassa chanser i första halvlek lyckades kroatiens deffensiv att stoppa. I den 62 minuten hittar Olic målet och sätter 2-0 till kroatien!. Men i den 79 min lyckas Tysklands spelare få in bollen förbi stor målvakten Pletikossa. Måste säga att Balac lyckades lura försvaret väldigt bra. Nu kan man se att det Kroatiska laget är något att räkna med i slutspelet i detta Em. 
Om man tittar på Kroatiens spel de senaste matcherna så kan man se att kroatien släppt in bara 9 mål på 17/18 matcher! Det säger något om deffensiven!
Nu kommer vi till det roliga i det hela om kroatien vinner sin kvartsfinal mot Tjeckien (tror jag eftersom Tjeckien kommer att spöa Turkient) Då kommer de troligast att möta Portugal i Semifinal :D. (Om inte Tyskland vinner mot Portugal men det hännder inte.)
Då kommer Kroatien möta Portugal och det är inte bra! Jag som hela tiden har sagt att Portugal kommer att vinna Em. Portugal e väldigt bra men de kommer någ inte kunna knäcka det kroatiska deffensivet!.
Bra gjort Slaven Bilic och vi ses i Final den 29. Kommer någ att va på Trg Bana Jelacica i Zagreb :D
 

Kommentarer
Postat av: Lollo

hahha najs faan, jag såg matchen :) Kroatien körde på riktigt bra, onödigt gult kort när han sköt upp bollen på läktaren xD :D

2008-06-12 @ 21:03:18
URL: http://lollo08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0